نیازمندی ها


   
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره سایت

به وبلاگ من خوش آمدید شما میتوانید مطالب مورد نیازتان را در زمینه های مختلف در این وبلاگ پیدا کنید
لينك دوستان

طایفه کاشانی
wahab
علی ولی نژاد
هوشبران جوان 89
آموزش عاشق شدن
دانشجویان فوریت های پزشکی زابل89
وبلاگ سرگرمی
مسافر
تراختور اف سی
خلوتگاه من
همه چی
بلوچ
بزرگترین وبلاگ تفریحی
بهترینها
سایت جامعه ایران ناز
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نیازمندی ها و آدرس niazhayerooz.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» طرز كشيدن خط چشم

طرز كشيدن خط چشم

طرز كشيدن خط چشم

بعضي از خانمها دوست دارند كه در روز از خط چشم استفاده كنند. استفاده صحيح از خط چشم زيبايي چشمان را چندين برابر ميكند و مژه ها ضحيمتر به نظر مي آيند. خط چشم به رنگهاي مشكي و قهوه اي تيره در دسترس است.




موقع كشيدن خط چشم، پلك بالا بايد كاملا خشك و بدون چربي باشد. پلك چشم را با يك يا دو انگشت نگه ميداريم و خط باريكي بالاي چشم، از گوشه داخلي چشم و تا حد امكان نزديك به چشم ميكشيم. سپس از دو سوم خط ، آن را كمي به طرف بالا ميكشيم. براي زير چشم، خط بسيار باريكي از گوشه داخلي چشم شروع كرده و به طرف خارج ميرويم. دو خط در گوشه چشم نبايد به هم بچسبند. يك فاصله كوچك بين دو خط در گوشه خارجي چشم آن را درشت تر نشان ميدهد.


خط چشم : خط چشم بر روي خط مژه ها در پشت چشم كشيده مي شود تا چشم شما را بزرگتر جلوه داده و در عين حال فرم و حالت نيز به آن مي دهد. مداد خط چشم در رنگ ها و فرم هاي مختلف مانند مداد يا پودر عرضه مي شوند. فرمهاي مايع تاثير مناسبي بر ظاهر و چشمان شما نخواهد داشت.



براي نشان دادن چشم به حالت طبيعي، همان خط چشم باريك بالاي چشم كافي است و نيازي نيست زير چشم را نيز خط بكشيد.



خانمهاييكه ميخواهند آرايش روزشان كمي بيشتر جلوه كند، در گوشه خارجي، خط چشم را به طرف بالا و بيرون و كمي پهنتر از گوشه داخلي چشم ميكشند. براي آرايش شب خط چشم را از گوشه داخلي شروع و از وسط مردمك چشم به طرف گوشه خارجي چشم پهنتر و سپس در انتها آن را بسيار باريك تمام ميكنيم.


خط ديگري زير چشم ميكشيم و بين دو خط در گوشه خارجي چشم فاصله ميگذاريم كه چشم را شفافتر و بزرگتر نشان دهد. چشمهاي بادامي را معمولا با خط بسيار پهن در گوشه خارجي چشم در بالا و خط ديگري در پايين كه دو گوشه به هم چسبيده باشند ميتوانيم گرد نشان دهيم و با سايه ، گوشه چشم را بالاتر ميبريم كه بسيار زيبا و جذاب جلوه كند.



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : شنبه 28 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» چگونه می‌توانید از سیاهی دور چشم رهایی یابید

چگونه می‌توانید از سیاهی دور چشم رهایی یابید

تغییر رنگ پوست زیر چشم‌ها ممکن است در هر زمانی برای هر کسی اتفاق بیافتد. به‌هرحال برای برخی از ما این «حلقه‌های تیره» یک مزاحمت همیشگی ایجاد می‌کند. از آن‌جا که این حالات به‌ندرت علامتی از بیماری‌های دیگر به‌شمار می‌رود، علل معمول آن آلرژی، خستگی‌ یا متاسفانه ارثی است. در هر حال، بدون توجه به علت آن، می‌توان از تیرگی این حلقه‌ها کاست و در برخی موارد به‌طور کامل از دست آن‌ها رهایی یافت.
مراحل کار

۱- آزمایش خون:

مشخص کنید که آیا این مشکل در خانواده‌ی شما وجود دارد یا نه. اعتقاد بر این است که حلقه‌های تیره اغلب ارثی است. این بدان معنی نیست که شما نمی‌توانید کاری در این مورد انجام دهید، اما باید خود را برای کمترین حد موفقیت آماده کنید و به‌طور واقعی تلاش کنید تا از دست آن رهایی یابید. حلقه‌های رنگی زیر چشم همچنین ممکن است ته‌نشست خفیف کربن در اثر سوءجذب پروتئین باشد. سوءجذب پروتئین ممکن است به‌دلیل کمبود اسید کلریدریک در معده یا کمبود ویتامین B6 یا اسید فولیک ایجاد شود. تقریباً ۳۰٪ افراد نمی‌توانند ویتامین B6 (پیریدوکسین) یا اسید فولیک کافی جذب کنند و ممکن است نیاز به تامین این ویتامین‌ها به اشکال یا راه‌های دیگر داشته باشند.

 

۲- مشخص کردن آلرژن‌ها:

آلرژی ممکن است شایع ترین علت تغییر رنگ زیر چشم باشد. اگر اساس مشکل شما آلرژی باشد، فقط باید آن را درمان کنید یا از مواد آلرژی‌زا دوری کنید. حساسیت‌های فصلی مثل تب یونجه اغلب به‌طور موثری با داروهای خارج از نسخه یا مراجعه به پزشک درمان می‌شود. برای سایر مواد حساسیت‌زا بهترین کار این است که از آن‌ها دوری کنید.

اگر تیرگی یا پف‌آلودگی دور چشم‌تان دایمی است، شما ممکن است یک حساسیت غذایی تشخیص داده نشده داشته باشید یا حساسیت به مواد شیمیایی در منزل یا محل کارتان. با یک متخصص پوست مشورت کنید تا ببینید ممکن است به چه چیزی حساسیت داشته باشید. افراد آلرژیک معمولاً ویتامین B6، ویتامین B12 و اسید فولیک کمی دارند. خوردن مولتی‌ویتامین ممکن است به بهبود آلرژی و سیاهی دور چشم‌تان کمک کند.

 

۳- خواب شبانه‌ی کافی داشته باشید:

کاملاً مشخص نیست که چرا خواب ناکافی شبانه باعث تیرگی زیر چشم‌ها می‌شود، اما همه‌ی ما دیده‌ایم که این مساله چه در مورد خودمان یا کسانی که می‌شناسیم اتفاق می‌افتد. کمبود خواب پوست را رنگ‌پریده‌تر می‌کند (که در نتیجه تیرگی دور چشم‌ها بیشتر به‌نظر می‌آید) و خون‌رسانی را هم کم می‌کند. همچنین اعتقاد بر این است که دراز نکشیدن ناکافی به خودی خود یک علت به شمار می رود. تعیین کنید که به چقدر خواب نیاز دارید (که اغلب ۹-۷ ساعت در شب است ولی در افراد مختلف فرق می‌کند) و سعی کنید که دو هفته به‌طور منظم به همین مقدار بخوابید تا اثرات مفید آن را ببینید. به‌خاطر داشته باشید که الکل و داروها روی کیفیت خواب شما اثر معکوس دارد؛ بنابراین از آن‌ها خودداری کنید یا مصرف‌شان را محدود کنید.

کاهش خواب به‌همراه کاهش جذب ویتامین اغلب منجر به کاهش عملکرد آدرنال می‌شود. کاهش عملکرد آدرنال باعث می‌شود که بدن شما تمایل کمتری به جذب B6 داشته باشد و کاهش جذب B6 نیز عملکرد آدرنال را تضعیف می‌کند و متاسفانه بدن شما به یک چرخه‌ی معیوب می‌افتد. خوب خوابیدن و مصرف منظم ویتامین‌هایی که به آن نیاز دارید و همین‌طور دریافت کافی کلسیم و منیزیم از طریق مصرف شیر یا مکمل‌های معدنی به ترمیم عملکرد آدرنال کمک می‌کند. بنابراین اگر شما می‌خواهید که این چرخه‌ی معیوب و حلقه‌های سیاه دور چشم خود را از بین ببرید باید استرس خود را کاهش دهید، خواب خوب داشته باشید و ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسب مصرف کنید تا عملکرد آدرنال شما حفظ شود.

 

۴- وقتی می‌خواهید بخوابید، پوست خود را درمان کنید:

ماسک‌های شبانه‌ای در دسترس است که می‌تواند ظاهر پف‌آلوده و تیره‌رنگ زیر چشم‌ها را کاهش دهد ولی می‌توانید خودتان هم این ماسک‌ها را بسازید. پیش از این‌که به رختخواب بروید یک لیف بردارید و آن را با کمی آب سرد مرطوب کنید. سپس آب اضافه را بچلانید و آن را زمانی که می‌خواهید بخوابید روی چشمان‌تان قرار دهید. درمان پوستی ممکن است کمک‌کننده باشد اما مشکلات واقعی ممکن است ناشی از کاهش جذب مواد معدنی و ویتامین‌ها باشد که آن هم باید درمان شود. اگر مبتلا به بیماری‌های دیگری چون دردهای مزمن هستید باید آن‌ها را هم درمان کنید.

 

۵- هر روز چای کیسه‌ای سرد، تکه‌های یخ پیچیده شده در پارچه‌ی نرم یا برش‌های خیار روی چشمان‌‌تان بگذارید:

نشان داده شده است که تانین (Tanin) موجود در چای کیسه‌ای از ورم و تغییر رنگ چشم می‌کاهد و از دیرباز از برش‌های خیار نیز برای کاهش پف‌آلودگی دور چشم و طراوت بخشیدن به ظاهر پوست اطراف چشم استفاده می‌شده است. دراز بکشید (ترجیحاً صبح‌ها) و برش‌های تازه‌ی خیار یا چای کیسه‌ای سرد و مرطوب کافئینه را به‌مدت ۱۵-۱۰ دقیقه روی چشمان خود بگذارید و سعی کنید چشم‌‌‌تان را ببندید. (می‌توانید چای کیسه‌ای را در طول شب در یخچال بگذارید تا صبح آماده باشد.)

 

۶- سعی کنید عضلات را شل (ریلکس) کنید:

شما می‌توانید این را کار را با استفاده از یک سواب کتانی خیس و پس از فریز کردن کوتاه‌مدت آن انجام دهید. باید زیر چشم‌ها را در سطوحی که حلقه‌ها به‌وجود آمده‌اند به ملایمت ماساژ دهید. در حین ماساژ چشمان‌تان را ببندید.

 

۷- از کرم‌های دور چشم حاوی رتینول و ویتامین K استفاده کنید:

حلقه‌های سیاه دور چشم ممکن است ناشی از کمبود ویتامین K باشد. صرف‌نظر از علت به‌وجود آمدن آن، تحقیقات اخیر نشان داده است که کرم‌های پوستی حاوی این دو ماده می‌تواند پف‌آلودگی و تغییر رنگ‌ را به‌طور قابل ملاحظه‌ای در بسیاری از بیماران کاهش دهد و به‌نظر می‌رسد مصرف طولانی‌‌مدت آن اثرات بیشتری داشته باشد.

 

۸- چشمان خود را نمالید:

اغلب، و البته نه همیشه، خارش چشم‌ها در اثر آلرژی‌ها به‌وجود می‌آید. به‌هرحال به هر علتی که باشد، چشمان‌تان را نمالید. مالش، پوست را تحریک می‌کند و می‌تواند عروق نازک زیر پوست را پاره کند و باعث پف‌آلودگی و تغییر رنگ آن ‌شود.

 

۹- غذای سالم بخورید، رژیم متعادل داشته باشید، ویتامین مصرف کنید و مقدار زیادی آب بنوشید:

بسیاری از مشکلات زیبایی می‌تواند ناشی از کمبود ویتامین‌ها باشد. حلقه‌های سیاه و پف‌آلودگی دور چشم‌ها اغلب به‌علت کمبود ویتامین K و آنتی‌اکسیدان‌هاست. اگرچه کمبود ویتامین B12 (بیشتر در ارتباط با کم‌خونی) هم می‌تواند منجر به حلقه‌های سیاه شود. میوه و سبزیجات- به‌ویژه کلم، اسفناج و سایر گیاهان برگ‌دار سبز- زیاد بخورید و در صورت نیاز، روزانه مکمل ویتامین مصرف کنید. مایعات کافی بنوشید تا جریان خون‌تان بهبود یابد.

 

۱۰- مصرف نمک را کاهش دهید:

مصرف زیاد نمک باعث می‌شود که آب بدن در جاهای غیرمعمول بدن جمع شود که این ممکن است به پف‌آلودگی زیر چشم‌ها بیانجامد. مصرف زیاد نمک گردش خون شما را مختل می‌کند و ممکن است باعث شود عروق زیر پوست آبی‌تر به‌نظر آید.

 

۱۱- سیگار نکشید:

کشیدن سیگار باعث مشکلات عروقی تهدید کننده‌ی زندگی می‌شود، ولی به‌ویژه عروق خونی زیر پوست شما را آبی‌تر و برجسته‌تر نشان می‌دهد.

 

۱۲- مشکل را با لوازم آرایش بپوشانید:

اگر تمام این راه‌ها را رفتید و موفق نشدید، از یک آرایش پوشاننده‌ با رنگ زرد یا هلویی (peach-toned) استفاده کنید که تغییر رنگ یا پف‌آلودگی زیر چشم را بپوشاند. این نوع آرایش، رنگ‌های ارغوانی، آبی یا قهوه‌ای حلقه‌های زیر چشم را پنهان می‌کند. پوشاننده‌ی صورتی رنگ ممکن است حلقه‌ها را بیشتر نشان دهد. پس از این استفاده از پوشاننده، رویش پودر شفاف ملایم بزنید.



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : شنبه 28 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» چشمان جادویی !!!

چشمان جادویی !!!

چشمان این دختر سه روز بسته و سه روز باز است


بیماری عجیب ناتالی آدلر، دختر 21 ساله استرالیایی



از چهار سال قبل، ناتالی آدلر دختر 21 ساله استرالیایی، دچار یک وضعیت عجیب در چشم‌هایش شده است. او هر سه روز چشمانش به مدت 72 ساعت بسته می‌شود و بعد از سه روز دوباره و خود‌به‌خود پلک‌هایش باز می‌شوند.



ناتالی می‌گوید: «شب قبل از بسته شدن چشم‌هایم، کاملا حس می‌کنم که می‌خواهد چنین اتفاقی بیفتد؛ چون پلک‌هایم به تدریج سنگین می‌شوند.»



بیماری‌ها و اختلالات بینایی متعددی وجود دارند که می‌توانند باعث از بین رفتن ناگهانی بینایی شوند. از اختلالات داخل چشمی و عصبی گرفته که فعالیت سلول‌های نوری چشم را با مشکل مواجه می‌کنند تا مشکلات عصبی و عضلانی پلک که باعث افتادگی پلک می‌شوند، اما اینکه یک اختلال چشمی و نابینایی شکل دوره‌ای به خود بگیرد و مدام تکرار شود، جزو موارد نادری است که اغلب توجیهی برای آن وجود ندارد. مشکل ناتالی آدلر، هم یکی از این موارد نادر است.



بعد از بسته شدن چشم‌ها، او فقط می‌تواند از یک شکاف باریک پایین پلک چپش ببیند و برای این کار مجبور است سرش را کاملا به عقب خم کند. به خاطر همین موضوع، او دچار گردن‌دردهای شدیدی شده است. وی می‌گوید: «در سه روزی که چشمانم بسته است، در شقیقه‌هایم درد احساس می‌کنم. حالت تهوع دارم و تمام بدنم درد می‌کند و دردهای گردن هم به این مشکلات اضافه شده است.»


قصه از کجا شروع شد؟



مشکلات ناتالی در 17 سالگی و درست در یک شب امتحان، بعد از یک عفونت باکتریایی سینوس، به ‌وجود آمده و طی این چهار سال به‌ هیچ‌وجه بهتر نشده است. مشکل ناتالی آدلر هر چه باشد، پزشکان هنوز نتوانسته‌اند تشخیص قطعی آن را مطرح کنند.


پزشکان چه می‌گویند؟



دکتر کاترین مانکوسو، چشم‌پزشکی که پرونده ناتالی را پیگیری می‌کند، می‌گوید: «الان چهار سال است که او در حال درمان است اما هیچ تغییری به وجود نیامده است و ما هنوز راجع به علت بیماری او به تصمیم واحدی نرسیده‌ایم.»



چشم‌پزشک مسئول ناتالی هم از اظهارنظر خودداری کرده است. به غیر از چشم‌پزشکان استرالیایی، متخصصان اعصاب آمریکایی هم که مدارک این دختر را بررسی کرده‌اند، سردرگم هستند.



دکتر سستاری، نورولوژیست فوق‌تخصص چشم و استاد دانشگاه هاروارد می‌گوید: «هیچ بیماری شناخته شده‌ای وجود ندارد که علایم مشابه خانم ناتالی را به وجود آورد.» وی اغلب بعد از معاینه بیماران بررسی می‌کند که علایم آنها ناشی از یک مشکل ارگانیک یعنی اختلال در بدنشان است یا به‌خاطر یک کانورژن (تبدیل مشکلات عصبی و روانی به علایم فیزیکی در بدن). به نظر او مورد ناتالی آدلر هم ممکن است یک کانورژن باشد که به خاطر مشکلات روحی و روانی ، علایم بدنی عجیب را برایش به وجود آورده است.



دکتر سستاری بعضی مشکلات بدنی خاص مثل آپراکسی پلک یا آسیب به بخشی از مغز به نام CCN و یا بلفارواسپاسم (اسپاسم عضلات پلک) را مثال می‌زند که می‌توانند باعث بسته شدن چشم شوند اما اینکه پلک‌ها باز و بسته شوند با هیچ‌کدام از بیماری‌های ذکر شده مطابقت ندارد. به عقیده دکتر سستاری و دکتر ویلیام دیوید، علت اصلی این مشکل می‌تواند کانورژن باشد و تشخیص این بیماری با رد کردن عوامل بیماری‌زای دیگر امکان‌پذیر است.


درمان‌ها بی‌اثر است



پزشکان، بیمارانی را مثال می‌زنند که به‌خاطر کانورژن دچار علایم عصبی عجیب و غریبی مثل کوری‌های گذرا یا علایمی شبیه تشنج می شوند، اما به هر حال تشخیص و درمان کانورژن باید توسط یک روان‌پزشک انجام شود.



با این همه در طی این چهار سال، ناتالی‌ آدلر، تنها درمان بلفارواسپاسم دریافت کرده است. تزریق سم بوتولینوم یا بوتاکس در یک مرحله باعث شد تا دوره بیماری آدلر کمی کوتاه‌تر شود و دردهای وی نیز تا حدودی کاهش یابند. به نظر دکتر فانکوسو، با دریافت این درمان، ناتالی توانست مدت بیشتری چشمانش را باز نگه دارد.



این در حالی است که تقریبا اکثر پزشکان توصیه می‌کنند، ناتالی درمان‌های روان‌پزشکی را به‌عنوان روش اصلی درمان انتخاب کند.



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : شنبه 28 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» زايمان در آب

زايمان در آب

زایمان در آب یكی از روشهای جانشینی متقاضی خانم‌های زائو است كه هیچ خطری را متوجه مادر و یا جنین نمی‌سازد و می‌تواند به عنوان یك روش اصلی و مفید برای زنان كشورمان مد نظر قرار گیرد.


موارد فوق در مقاله‌ای تحت عنوان "مزایا و كاربرد زایمان در آب" در نخستین كنگره سراسری انجمن متخصصین زنان، مامایی و نازایی شاخه خراسان كه به تازگی در مشهد برگزار شد، توسط مژده قاسمی از دانشگاه علوم پزشكی اصفهان ارائه گردید.


وی در این كنگره اظهار داشت: درد زایمان یكی از شدیدترین دردهایی است كه بشر در طول سالیان عمر خود تجربه نموده و زایمان در آب یكی از راههای رسیدن به زایمان بی‌درد است.


وی بیان كرد: این روش سالهاست كه در كشورهای پیشرفته دنیا اعم از آلمان، آمریكا، استرالیا، كانادا و فرانسه در حال انجام است ولی هنوز در ایران به طور كامل شناخته نشده است.


قاسمی افزود: روش زایمان درآب نیاز به تداخلات مامایی را كاهش داده و برای مادر و بچه كم خطرتر است.


وی با اشاره به‌اینكه زایمان در آب به دو صورت تعریف می‌شود، افزود: روش اول "سیر لیبر در آب"(خانم باردار در هنگام دردهای فعال زایمانی وارد آب شده و تحمل درد برایش آسان‌تر می‌شود) و روش دوم "زایمان درآب" است.


این ماما تصریح كرد: در روش دوم یعنی زایمان در آب، خانم باردار در آب می‌ماند و زایمان به طور كامل در آب انجام می‌شود بطوریكه نوزاد زیر آب متولد می‌شود.


وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد كه در روش زایمان درآب مشكلات تهدیدكننده زندگی یا سلامتی در زنان زائو یا نوزادان مشاهده نشده و همچنین در این روش كاهش خونریزی، نیاز به استفاده مسكن كمتر و تجربه زایمان نیز رضایت بخش تر است.


وی همچنین گفت: تحقیقات نشان می‌دهد، تفاوت آماری معنی‌داری از لحاظ رفتاری بین بچه‌های متولد شده در زایمان آب و خشكی وجود نداشته است.


وی افزود: تاثیر روش زایمان درآب در میزان نیاز و انجام اپیزیوتومی (برش) در یك مطالعه آینده‌نگر روی دو هزار زایمان نشان می‌دهد كه نیاز به اپیزیوتومی در یك سوم موارد نسبت به زایمان در خشكی كاهش یافت.


وی خاطرنشان كرد: در مطالعه دیگر میزان اپیزیوتومی از ‪ ۸۰‬درصد در زایمانهای معمولی به ‪ ۱۵‬درصد در زایمان در آب رسید.


قاسمی در پایان گفت: دلیلی برای نگرانی متخصصین زایمان و نوزادان در انجام روش زایمان با آب وجود ندارد و این روش می‌تواند به عنوان یك روش مفید و اصلی در كشور پیاده شود.


نخستین كنگره سراسری انجمن متخصصین زنان، مامایی و نازایی شاخه خراسان با شركت حدود ‪ ۴۰۰‬نفر از متخصصان زنان و ماماها از سراسر كشور.



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» عمل سزارين بدون درد و بيهوشي

عمل سزارين بدون درد و بيهوشي

عمل سزارين بدون درد و بيهوشي

 

نخستین نوزاد ایرانی با استفاده از روش هیپنوتیزم و بدون بیهوشی در زایمانی بدون درد در بیمارستان عیوض زاده تهران به دنیا آمد .




به گزارش خبرنگار ما ؛ دکتر رویا خدایی جراح و متخصص زنان و زایمان که جراحی این عمل رابرعهده داشت در مصاحبه با خبرنگار ما گفت : در این عمل که به روش سزارین انجام شد هیچ گونه داروی بیهوشی و بی حس کننده به بیمارداده نشد .



وی ادامه داد : مادر 24 ساله با استفاده از هیپنوتیزم و با حضور استاد متخصص هیپنوتراپی در خواب عمیقی فرو رفت و با وجودی که این بیمار بیهوش نشد اما در حالتی قرار گرفت که هیچ گونه دردی را احساس نکند و مورد جراحی سزارین قرار گرفت .



دکتر خدایی افزود : عمل سزارین عوارض خود را دارد اما با این روش، عوارض بیهوشی کاملا حذف می‌شود البته در حین عمل علائم حیاتی بیمار تحت مانیتورینگ کامل است و متخصص بیهوشی برای مواقع اضطراری در اتاق عمل حضور دارد.



این متخصص گفت : این روش را در زایمان های طبیعی هم می توان به کار گرفت و علاوه بر این در مورد افرادی که باید سزارین شوند اما بیهوشی برای آنها مضر و ممکن است عوارضی را دنبال داشته باشد نیز کاربرد دارد .



دکتر خدایی افزود : در طول انجام این زایمان که به صورت سزارین انجام شد، وضع کلی بیمار از لحاظ وضع قلبی ، عروقی و اکسیژن رسانی تحت کنترل قرار داشت و هیچ گونه خطری بیمار را تهدید نمی کرد .



وی در باره علت انجام عمل به صورت سزارین، گفت: درشتی جنین و شرایط معاینه لگن استخوانی بیمار مانع از آن می‌شد تا زایمان به صورت طبیعی انجام شود و با پیشرفت بارداری شرایط برای انجام زایمان طبیعی سخت شد و به اجبار سزارین برای بیمار انجام شد .



این عمل با عنوان عمل زایمان بدون درد با استفاده از علم هیپنوتیزم بر روی یک بیمار 24 ساله که نخستین زایمان او بوده است با موفقیت انجام شد و حدود 45 دقیقه به طول انجامید .



دکتر حسین الماسیان متخصص هیپنوتراپی که عمل هیپنوتیزم این کار را به عهده داشت نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت : در هیپنوتیزم بیهوشی وجود ندارد و حالتی بین خواب و بیداری است و بیمار هوشیار است ومی توان با او حرف زد .



دکتر الماسیان اضافه کرد : عمل زایمان بدون درد با استفاده از علم هیپنوتیزم در مورد زایمان های طبیعی نیر بسیار کاربرد دارد اما هدف این بود که بتوان یک جراحی نسبتا بزرک مثل سزارین را نیز با استفاده از این علم انجام داد که با موفقیت به پایان رسید .



به گفته وی روند این عمل عالی بود و در جاهایی هم که بیمار کمی احساس درد و ناراحتی داشت به راحتی کنترل می شد .



برای انجام این عمل مادر به صورت داوطلبانه اعلام امادگی کرد و وی به مدت چهار ماه نیز درکلاس ها و تمرین های دکتر الماسیان شرکت کرده بود .



آیدا حسنلو مادری که پس از زایمان نام فرزند خود را ساقی گذاشت ، دقایقی قبل از انجام عمل با روحیه‌ای خوب گفت : به متخصص هیپنوتیزم اطمینان کامل دارم و خوشحالم از این که شیرینی مادر شدن را با پیشگامی در روشی تازه تجربه می‌کنم .



دکتر رفیع ، فوق تخصص زنان و زایمان و نازایی نیز که هنگام نازایی نیز حضور داشت در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد : هنگام عمل بیمار کوچکترین بیهوشی نگرفت اما هنگام جاسازی مجدد رحم داخل شکم مقداری درد به علت تغییر وضع تخت احساس شد و شلوغی اتاق عمل، حرکت افراد و اصوات ایجاد شده از تمرکز بیمار کاست.



وی با اشاره به موفقیت بیش از 80 درصد این عمل گفت : در موقعیتی مناسب‌تر و با تعداد افراد کمتر و آمادگی بیشتر گروه جراحی می‌توان به خوبی این عمل را انجام داد اما زایمان طبیعی راحتتر انجام می‌شد .



دکتر رفیع خاطر نشان کرد: این عمل حدود یک ساعت به طول انجامید در حالی که عمل جراحی با بیهوشی و جراح مجرب ظرف نیم ساعت انجام می‌شود و گروه انجام هیپنوتیزم نیز برای نیم ساعت آمادگی داشتند اما خوشبختانه تا مراحل نهایی این کار را انجام دادند و تنها در دقایق انتهای عمل و جاسازی دوباره رحم برای تحمل درد کمتر، داروی خواب آور به وی تزریق شد .



استفاده از روش های تنفسی ، تن آرامی و تمرکز ، انتخاب وضع های مختلف زایمانی ، استفاده از ماساژ ، استفاده از گرما و یا سرمای موضعی ، گذراندن مراحل قبل از زایمان در وان آب گرم و یا زایمان در آب ، استفاده از رایحه های طبیعی چون عطر گل شمعدانی، اسطوخودوس، گل رز و غیره ، استفاده از آواها ، موسیقی ، حمایت حین زایمان توسط همراه ، استفاده از طب فشاری ، استفاده از طب سوزنی ،استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS) ، تزریق زیر جلدی آب مقطر در ناحیه ساکروم ، استفاده ازهیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم و از روشهای زایمان بدون درد است .



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» درباره مغز انیشتن بیشتر بدانید!!!

درباره مغز انیشتن بیشتر بدانید!!!

در زمینه اسرار نبوغ انیشتن تا کنون کار های جالب توجهی انجام شده است که پاره ای از این کارها در زمان زندگی او و تعدادی در زمان بعد از مرگ او انجام گرفته است. برای مثال انجام انواع ازمایشات مربوط به علکرد الکتریکی مغز وی(به وسیله کرفتن نوار مغزی ابتدایی ) از این جمله محسوب می شوند.


اما بعد از مرگ وی شخصی به نام دکتر هاروی با عمل جراحی مغز وی را از جمجمه اش خارج و در محلی نگهداری کرد. هر چند این عمل به صورت مخفیانه و غیرقانونی انجام گرفت و بعدها مشکلات زیادی برای او به وجود اورد اما امکان مطالعات بعدی بر روی مغز انیشتن را امکان پذیر کرد.متن زیر ترجمه نوشته ایست که توسط دکتر marian diamond به قلم تحریر د رامده و شرح یکی از این آزمایشات بر مغز انیشتن است:


هیجان کشف کردن مسری است.یافته های جدید اغوا کننده و بدون توقف ما را راهنمایی می کنند.اما چه عاملی باعث شد من مطالعه بر روی نسبت glial cells به neuron را در مغز انیشتن آغاز کنم؟ جواب این مسئله را در یک گزاره ساده نمی توان یافت. بلکه بر پایه سال ها کار و مطالعه اثرات محیط بر اناتومی مغز بنا شده است.


بازسازی سری اتفاقاتی که منجر به یافتن تعداد نهایی سلول ها می شود یک کار سخت و طاقت فرسا بود اما با وجود تمام این سختی ها عوامل زیادی بودند که ما را در راه تحقق این هدف یاری کردند. که عبارتند از:


1- همکاری با یک پروفسور(gerhald von bonin) در حدود 25 سال پیش


2- نتایج یک تحقیق که نشان می داد در مغز موش هایی که در محیط غنی زندگی می کنند ، در مقایسه با مغز موش هایی که در محیط فقیرتر زندگی می کنند تعداد glial cells به ازای هر neuron بیشتر است.


3- عکسی از مجله science که جعبه ای مقوایی را نشان می داد که در داخل یک میز تعبیه شده بود و در درون ان مغز انیشتن نگهداری می شد.


4- در یک بعد از ظهر آرام که به نظر می رسید همه مشغول کاری باشند من آنقدر وقت آزاد داشتم که بتوانم در مورد مسائل بالا فکر کنم.


5- استفاده از فناوری های عالی و بررسی های آماری


این ها همه باعث شد تا من به همان سادگی که که هم اکنون یک نفر می تواند محاسبه کند که 1+2+3+4 چند می شود تفاوت بین نسبت glial cells و neurons را در مغز انیشتن را در مقایسه با نمونه های گرفته شده از مغز چند فرد دیگر نیز قابل مقایسه است.حال هرکدام از قسمت های معادله بالا را بیشتر شرح می دهم.


1- یک روز در آزمایشگاه مطالعاتی پروفسور von bonin این موضوع را بیان کرد که فکر می کنمinferior parietal cortex از prefrontal cortex توسعه بیشتری پیدا کرده است. و از انجا که شمار glial cells نسبت به neuron هم زمان با پیشرفت و بالا رفتن در درخت philogenetic افزایش می یابد. این طور در نظر گرفتیم که هر چه یک ناحیه توسعه یافته تر باشد باید نسبت glial cells به neurons هم بیشتر باشد.


سپس از مغزهای نگه داشته شده 11 مرد، یک سری نمونه به اندازه بلور شکر از prefrontal cortex و inferior parietal cortex سمت راست و چپ مغز برداشتیم. یعنی 44 نمونه،نسبت glial cells به neurons نشان داد که در prefrontal cortex تعداد glial cells به ازای هر neuron در مقایسه با inferior Parietal lob بیشتر است. به این ترتیب یک نسبتglial cellsبه neuron را بر اساس اطلاعات علمی به دست آوردیم.


2- در حدود دهه 1960 میلادی کارشناسان و متخصصان ازمایشگاه چوزف التمن در پوردو و ما، فهمیدیم در cerebral cortex از مغز موشهایی که در محیط زیست غنی زندگی می کنند تعداد glial cells به neurons” فعال “cortex در مقایسه با مغز موش هایی که در محیط فقیرتر زندگی می کنند بیشتر است.


نورون های فعال cortex احتیاج به سلول های حمایتی glial cells دارند. و در ضمن باید توجه داشت که شمار نورون ها بعد از تولد زیاد نمی شوند در حالی که تعداد glial cells زیاد می شود.


3- تعدادی از دانشجویان عکس جعبه مغز انیشتین را از مجلهscience بریده و به دیوار ازمایشگاه نسب کردند زیر نویس مشخص می کرد که این مغزدر کانزاز نگه داری می شود.


4- یک روز که من در دفتر کار همسرم در UCLA نشسته بودم با خود فکر کردم که ایا می توان فقط4 قطعه ازمغز انیشتین که قابل مقایسه نمونه های خودم در ازمایشگاه باشد را بدست اورم.پس گوشی تلفن را برداشتم و با دانشگاه کانزاز( بخش ANOTAMY) تماس گرفتم و مطلع شدم که مغز انیشتین در اختیار tomas harvey درweston است . بعد از 3 سال مذاکرات تلفنی که هر 6 ماه 1 بار انجام می شد سرانجام من 4 قطعه لازم را دریافت کردم


5- به کمک 1 تکنسین عالی و یک کارشناس امار(یک دانشمند به ندرت به تنهایی کار می کند) ما متوجه شدیم که در مغز انیشتن و در هر 4 قطعه ازمایش شده در مقایسه با همان قطعات از مغز 11 مرد دیگر، تعداد glial cellبه neuron بیشتری وجود دارد و فقط در left parietal lob ان این نسبت به طور مشخصی بیشتر بود.اگر چه این تفاوت به طور غیر معمول بیشتر بود اما ما فقط یک انیشتن داشتیم که با 11 مرد دیگرمان مقایسه کنیم.وگرنه اگر ما 11 انیشتن داشتیم این یافته قابل اعتمادتر می شد. به هر حال این مطالعه اولین قدم در این راه بود که تا بحال کسی بر نداشته بود.



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» آیا میدانید دانه های برف چند نوع و به چه شکلهایی هستند ؟

آیا میدانید دانه های برف چند نوع و به چه شکلهایی هستند ؟

دانه‌هاي برف قطره‌هاي يخ زده باران نيستند. فيزيك پيچيده نحوه تشكيل دانه هاي برف بر كسي معلوم نيست. تعدادي از انواع آنها را ببينيد:



دانه‌هاي برف زماني شكل مي‌گيرند كه بخار آب به صورت مستقيم به يخ تبديل شود. اين عمل كه شبيه به يك انفجار است در ميان ابرها صورت مي‌گيرد.



1- شكل اوليه كريستال‌هاي برف‌، منشورهاي شش ضلعي است كه به ناگهان تغيير شكل مي‌دهد. مثل نمونه‌اي كه در عكس زير مي‌بينيد. اما شكل‌هاي مختلف ديگري نيز براي دانه‌هاي برف وجود دارد كه رايج‌ترين آنها را در ادامه مي‌آيد.





2- صفحات چند بخشي


اين نوع از دانه‌هاي برف رايج و باريك‌اند و كريستال‌هاي شيشه مانند با 6 بازوي پهن ستاره‌‌اي دارند. دانه‌هاي برفي كه شكلي مانند اين دانه برف دارند در دماي حدود منفي 28 درجه فارنهايت شكل مي‌گيرند. ستون‌ها و سوزن‌هاي باريك و بلند در دماي 23منفي درجه فارنهايت بوجود مي‌آيند. ورقه‌هاي شيشه‌اي و ستاره مانند در درجه حدود منفي 5 درجه فارنهايت نيز بوجود مي‌آيند.





3- صفحه‌هاي بخش بندي شده


ساده‌ترين شكل كريستال‌هاي برف همان بازوهاي شش ضلعي است كه به مانند يك كيك بخش‌بندي شده است. نمونه‌هاي پيچيده ديگر نشان مي‌دهد كه لبه‌هاي نازك بازوها شاخه‌هاي پهني دارند.





4- دندريت‌هاي ستاره‌اي


دندريت به اشكال درخت مانند مي‌گويند. پس دندريت‌هاي ستاره‌اي به اشكالي از برف گفته مي‌شود كه در آن صفحه‌هاي كريستال شاخه و شاخك به مانند درخت دارند. آين دسته از كريستال‌ها جزو كريستال‌هاي بزرگ هستند كه مي‌توان با عينك‌هاي ذره‌بيني آنها را ديد.





5- دندريت‌هاي ستاره‌اي سرخس شكل


بعضي وقت‌ها شاخه‌هاي كريستال‌هاي ستاره مانند كناره‌هاي زيادي دارد كه تا حدودي شبيه به شاخه‌هاي گياه سرخس است. اين نوع برف بزرگترين نوع از دانه‌هاي برف است كه با قطري حدود 5 ميليمتر و يا بيشتر به زمين مي‌بارند.





6- ستون تو خالي


ستون‌هاي مخروطي شكل شش ضلعي كه در انتها به شكل ستون در مي‌آيند نوع ديگري از دانه‌هاي برف است. بعضي وقت‌ها هوا در آن ميانه حبس مي‌شود آنچنان كه در عكس زير شده است.





7- دانه‌هاي دو برابر


وقتي دو صفحه از كريستال برف خيلي به هم نزديك مي‌شوند يكي از آنها در بعضي مواد به ناچار زودتر به بيرون رشد مي‌كند. غلاف‌هاي برف ديگر كه از بخار آب درست شده است دانه برف بزرگتري را ايجاد مي‌كند كه به دانه كوچكتر متصل است. به منظور توضيح اين پديده "ليبرچ" از اين دانه برف دو برابر عكاسي كرده بنابراين يكي از اين دانه‌ها وضوح تصوير دارد.





8- كريستال شكافته شده ستاره‌ مانند


نحوه ايجاد اين كريستال به مانند قبلي است فقط قسمتي از يك دانه برف در امتداد دانه ديگر رشد مي كند.





9- سوزني‌ها


فرمي كه در حدود دماي منفي 23 درجه فارنهايت ايجاد مي‌شود اين دانه برف را كمي نازك‌تر از موي سفيد شما مي‌كند. اين كه شكل دانه‌هاي برف به چه دليل در دماهاي مختلف تغيير مي‌كند از رازهاي علمي اين پديده است.





10- كريستال هاي مثلثي


گاهي اوقات كريستال‌هاي برف به شكل مثلثي رشد مي‌كنند . اين اتفاق معمولا زماني رخ مي‌دهد كه دما به 28 درجه فارنهايت رسيده باشد. اين پديده نادر است.





11- دانه‌هاي برف دوازده پر


بعضي وقت‌ها هم ستون‌هاي دوازده‌تايي، دانه برف را تشكيل مي دهند. دو تا شاخه 6 تايي از كريستال در انتهاي يك صفحه كه با 30 درجه از هم اختلاف دارند اين دانه برف را شكل مي‌دهند. اني دانه نيز جزو موارد نادر در دانههاي برف است.





12- وقتي يخ به صورت چنگالي به شكل كريستال‌هاي چند وجهي باز مي‌شود به صورت تصادفي به سمت‌هاي مختلف جهت مي‌يابد.





13- كريستال‌هاي يخ بسته


ابرها از قطره‌ آبهاي غير قابل شمارش درست شده‌اند و بعضي وقت‌ها قطره‌هاي كوچك با كريستال‌هاي برف تصادف مي‌كنند و شكل‌هاي اين چنيني را درست مي‌كنند. قطره‌هاي يخ زده را شبنم يخ زده مي‌نامند. انواع مختلف كريستال مي‌توانند با شبنم‌هاي يخ زده تزئين شوند. وقتي اين پوشش سنگين باشد، شكلي شبيه گلوله برفي درست مي‌كند بنابراين به دانه برفي مي‌گويند.





14- برف مصنوعي


ماشين برف‌سازي آب را با هواي فشرده از دهانه لوله خرطومي به صورت قطره‌هاي ريز آب به بيرون مي‌فرستد هواي سرد باعث يخ زدگي برف مي‌شود و نهايت شكلي اين چنيني ايجاد مي‌شود.



















نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» 40قانون جالب در جهان

40قانون جالب در جهان

 

40 قانون جالب در جهان

 

1. جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است.

 

2. تقلب کردن در مدارس بنگلادش غیر قانونی است و افراد بالای 15 برای تقلب به زندان فرستاده می شوند.

 

4. مشاهده فیلم های کاراته ای تا سال 79 در عراق ممنوع بود.

 

5. در ایسلند زمانی داشتن سگ خانگی ممنوع بود.

 

6. در آریزونای آمریکا، کشتن و شکار شتر ممنوع است.

 

7. در تایلند همه سینما رو مجبورند هنگام پخش سرود ملی قبل از شروع فیلم قیام کنند.

 

8. در دانمارک روشن کردن ماشین قبل از چک مردن اینکه بچه ای زیر آن خوابیده است یا نه، ممنوع است.

 

9. در تایلند انداختن آدامس جویده شده تان 500 دلار جریمه دارد و قبل از خارج شدن از

 

خانه حتما باید لباس زیر پوشیده باشید.

 

10. در سال 1888 در بریتانیا قانونی تصویب شده که دوچرخه سواران را موظف می کرد تا زمان رد شدن ماشین از کنارشان، زنگ دوچرخه هایشان را بطور پیوسته به صدا درآورند.

 

11. در قرن 16 و 17 میلادی نوشیدن قهوه در ترکیه ممنوع بود و اگر کسی در حین خوردن قهوه دستگیر می شدن، به اعدام محکوم می شد.

 

12. در فنلاند زمانی پخش کارتون دونالد داک به علت شلوار نپوشیدن شخصیت اصلیت سریال ممنوع بود.

 

13. تا سال 1984، بلژیکی ها مجبور بودند نام فرزندشان را از یک لیست 1500 نفری در روزهای ناپلئون بطور رندوم انتخاب کنند.

 

14. در برمه دسترسی به اینترنت غیر قانونی است. اگر فردی با اتهام داشتن مودم دستگیر شود، به زندان محکوم می شود.

 

15. اتریش اولین کشوری بود که مجازات مرگ را در سال 1787 حذف کرد.

 

16. صد ها سال پیش هر فردی که قصد داشت از کشور خارج شود، به سرعت اعدام می شد.

 

17. در طول جنگ جهانی اول هر سربازی که به همجنس بازی متهم می شد، اعدام می شد.

 

18. در زمان حکومت طالبان در افعانستان، پوشیدن جوراب سفید برای زنان به علت تحریک آمیز بودن آن برای مردان ممنوع بود. در ضمن ماموران پلیس دستور داشتند پنجره خانه ها را با رنگ سیاه بپوشانند تا زنان حاضر در خانه ها دیده نشوند.

 

19. در 24 ایالت آمریکا ضعف حنسی عامل اصلی طلاق است.

 

20. در ایالت میسوری بخش سنت لوئیس، هنوز هم نجات دادن زنان با لباس خواب، برای ماموران آتش نشانی ممنوع است.

 

21. در انگلستان، سر لاشه هر نهنگی که پیدا شود متعلق به پادشاه اشت و دم آن متعلق به ملکه.

 

22. در فرانسه صدا زدن خوک با نام ناپلئون ممنوع است.

 

23. در ویکتوریای استرالیا پوشیدن شلوارک های صورتی تحریک آمیز در غروب های شنبه ممنوع است.

 

24. در ویکتوریای استرالیا، تنها متخصصان برق اجازه تعویض لامپ برق را دارند.

 

25. در انگلستان چسباندن برعکس تمبر حاوی عکس ملکه، نشانگر خیانت و پیمان شکنی با سلطنت است.

 

26. در ورمونت، زنان تنها با اجازه کتبی همسرانشان حق استفاده از دندان مصنوعی را دارند.

 

27. در واشنگتون، وانمود کردن به داشتن خانواده پولدار ممنوع است.

 

28. در منطقه کنورسویل ویسکانسین آمریکا، مردان در هنگام اوج لذت شهوانی (ارگاسم) همسرانشان حق تیراندازی ندارند.

 

29. در اوهایو آمریکا, ماهیگیری در زمان مستی ممنوع است.

 

30. در اندونزی مجازات استمنا, مرگ است.

 

31. در بخش اروکای ایالت نوادا، بوسیدن زنان توسط مردان سبیلو ممنوع است.

 

32. در میامی آمریکا، تقلید کردن رفتار جانواران ممنوع است.

 

33. در لوای آمریکا، بوسیدن بیش از 5 دقیقه مجاز نیست.

 

34. زمانی در کشور سوئیس، محکم بستن در خودرو جرم به حساب می آمد.

 

35. در روآتای ایتالیا، عبور افراد غیر مسیحی از 20 متری کلیسا ممنوع است. اما عبور بزرگراهی از فاصله 15 متری کلیسای آن منطقه موجب دردسر پلیس شده بود، زیرا امکان توقف حودرو ها در آن منطقه بزرگران برای چک کردن مسیحی بودن یا نبودن شان وجود نداشت.

 

36. در سوئیس داشتن یک پناهگاه برای شهروند الزامی است.

 

37. در منطقه هستینگ نبراسکا, قانون می گوید هتلداران باید پیراهن سفید تمیز برای خواب به هر یک از مهمانان بدهند. هیچ زوجی هم حق ندارد تا قبل پوشیدن این لباس ها سکس داشته باشد.

 

38. در بحرین پزشکان حق ندارند در هننگام معاینه به آلت تناسلی زنان مستقیم نگاه کنند، اما اجازه دارند تصویر آنرا در اینه ببینند.

 

39. در لینوئیس آمریکا دادن سیگار روشن به حیوانات ممنوع است.

 

40. در منطقه ترمونتون یوتا در آمریکا, زنان حق سکس با مردان در آمبولانس را ندارند و در صورت انجام این کار گناهکار شناخته شده و نامشان در روزنامه محلی درج خواهد شد.



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» جنین تازه به دنیا آمده حامله بود

جنین تازه به دنیا آمده حامله بود !!!

تصور كنيد، نوزادي به دنيا بيايد و در شكمش، جنين ديگري داشته باشد! ممكن است فكر كنيد كه طفلك دخترك در شكم مادرش باردار شده، ولي نكته اينجاست كه نوزاد پسر است.
اين اتفاقي است كه اخيرا در شيلي رخ داده( 24 نوامبر 2006) و نوزاد پسري با يك جنين در شكمش متولد شده است. پزشكان هم در اولين فرصت اين نوزاد دومي ‌را به دنيا آوردند ولي اين جنين زنده نماند.

 

جنین تازه به دنیا آمده حامله بود !!!



پزشكان مي‌گويند، اين نوزاد دچار پديده جنين در جنين (FETUS IN FETUS) شده است و در دوران بارداري مادر، جنين فرعي وارد بدن جنين اصلي شده و در بدن او رشد كرده است و در نهايت، جنين اصلي يعني همين پسر بچه با يك جنين در داخل شكمش متولد شده است.
پزشكان بيمارستان هرنان هنريكوئز(HERNAN HENRIQUEZ) شهر تماكو(TEMUCO) در شيلي، مدتي قبل از تولد اين نوزاد، با تصوير برداري از جنين، متوجه وجود يك جنين 10 سانتي‌متري در بدن جنين اصلي شده بودند.
جنين فرعي چهار اندام و يك ستون فقرات ناقص داشت، اما سر نداشت. به همين خاطر هيچ اميدي به زنده ماندنش نبود.
بعد از تولد نوزاد اصلي، پزشكان او را جراحي كردند و جنين فرعي را از شكمش خارج كردند. در حال حاضر نوزاد پسري كه هنوز نامي ‌برايش انتخاب نشده، زنده و سالم است.
دكتر ماريا آنجليكا بلامر، رئيس بخش نوزادان بيمارستان هرنان هنريكوئز، در اين باره مي‌گويد: «اين يك مورد نادر است. ولي خيلي خطرناك نيست، چون قابل درمان است. اين نوزاد پسر هم جراحي شد و اگر مشكل خاصي برايش پيش نيايد، حتما زنده خواهد ماند.»

پدیده مشابهی چندی پیش در هند رخ داد :
چندی پیش گزارشی از مردی که به نظر می رسید باردار است منتشر شده است. شکم این مرد که سانجو باگات (Sanju Bhagat) نام دارد به طور ناگهانی ورم کرده و به نظر می رسید که در حال زایمان می باشد.


او که در شهر ناگپور (Nagpur) در هند زندگی می کند میگوید در تمام طول زندگی از شکم متورم و بزرگ خود احساس خجالت و ناراحتی می کرده است، ولی بالاخره یک شب ناراحتی ظاهری او به نگرانی بسیار بزرگتری تبدیل شد و او را به سرعت راهی بیمارستان کردند.

در ابتدا پزشکان فکر می کردند که غده سرطانی بزرگی در شکم باگات وجود دارد بنا براین تصمیم به جراحی و خارج سازی آن از شکم مرد گرفتند. پزشکان فکر می کردند که این تومور به قدری بزرگ است که به دیافراگم وی فشار وارد آورده و تنفس او را با مشکل روبه رو کرده است.

ولی آنها پس از آغاز جراحی متوجه پدیده عجیبی شدند که تا کنون با آن برخورد نداشتند، بعد از شکافت عمیق شکم مرد یک گالن حاوی مایعات در شکم او پاره شد و سپس اتفاق بسیار عجیبی رخ داد که حیرت همگان را برانگیخت.

پزشکان متوجه تعداد بسیار زیادی استخوان در داخل شکم مرد شدند، در ابتدا یک عضو از بدن و سپس عضو دیگری، مقداری مو، یک فک و قسمتهایی از اعضا تناسلی را از شکم مرد خارج کردند.

در داخل شکم باگات یک موجود ناقص وجود داشت که پا و دست کاملا شکل گرفته و کامل با ناخن های بسیار بلند داشت.

در ابتدا به نظر می رسید که این مرد هندی باردار بوده و بچه ای در شکم خود پرورش داده ولی گروه پزشکی بیمارستان هند متوجه شدند که برادر دو قلوی باگات در شکم وی قرار داشته که به تدریج در شکم او رشد پیدا کرده و به قدری بزرگ شده که زندگی او را در خطر انداخته است.

پديده جنين در جنين، يك اختلال بسيار نادر است كه از هر 500000 تولد زنده، يكي دچار اين مشكل مي‌شود. در اين پديده جنين اصلي ميزبان جنين فرعي است.
جنين فرعي كه خود توانايي تامين غذا و اكسيژن مورد نيازش را ندارد، با كمك چيزي شبيه بند ناف به سيستم گردش خون جنين اصلي متصل شده و از اين راه به حيات خود ادامه مي‌دهد.
البته اين بند ناف جنين فرعي با بند ناف واقعي تفاوت‌هايي دارد كه مهم ترين آنها تعداد رگ‌هاي داخل آن است. به عبارتي بند ناف جنين فرعي فقط 2 رگ دارد، در حالي كه بند ناف طبيعي 3 رگ دارد. همين موضوع باعث شد تا در تئوري دو قلو بودن دو جنين تو در تو ترديد ايجاد شود.
البته معمولا جنين فرعي براي جنين اصلي مشكلي ايجاد نمي‌كند، مگر اينکه رشد كرده و به حدي بزرگ شود كه به عنوان يك توده بتواند به ساير اعضاي جنين اصلي فشار وارد كند. در اين موقع است كه جنين اصلي كه ديگر بايد آن را نوزاد ناميد، با احساس علايمي‌مثل درد، تهوع و استفراغ و يبوست بزرگ‌تر‌ها را متوجه مشكل مي‌كند و در نهايت پزشكان با كمك روش‌هاي تصويربرداري پيشرفته ي پزشكي، وجود جنين فرعي در بدن نوزاد را كشف مي‌كنند.
بند ناف جنين فرعي فقط 2 رگ دارد، در حالي كه بند ناف طبيعي 3 رگ دارد. همين موضوع باعث شد تا در تئوري دو قلو بودن دو جنين تو در تو ترديد ايجاد شود.
در اين موارد معمولا جنين فرعي در شكم، خصوصا پشت پرده صفاقي نوزاد قرار دارد، يعني جنين فرعي لابه‌لاي روده‌ها و احشاي داخل شكم از طريق همان بند ناف 2 رگه، به عروق صفاقي جنين اصلي متصل است. اما در موارد معدودي از اين پديده ي نادر، جنين فرعي در دهان، كمر و حتي بيضه و جمجمه ي نوزاد ميزبان هم قرار مي‌گيرد.
تاكنون 92 مورد جنين در جنين گزارش شده كه آخرين آنها همين مورد در شيلي بود. اولين بار در سال 1806 ميلادي چنين پديده‌اي گزارش شد.
چرا و به چه علت؟
با اينكه در برخي از منابع، علت پديده ي جنين در جنين را در واقع نوعي دو قلويي مي‌دانند، اما بررسي 92 مورد از اين پديده كه تا كنون گزارش شده است، نشان مي دهد كه معمولا نوعي تومور خوش‌خيم به نام تراتوم(TERATOMA) كه در سنين بسيار پايين تشکيل آن شروع مي‌شود، باعث ايجاد جنيني در بدن يك جنين مي‌شود. تراتوم، توموري متشکله از انساج مختلف جنيني است.
نوعي تومور خوش‌خيم به نام تراتوم(TERATOMA) كه در سنين بسيار پايين تشکيل آن شروع مي‌شود، باعث ايجاد جنيني در بدن يك جنين مي‌شود. تراتوم، توموري متشکله از انساج مختلف جنيني است.
در تراتوم، بافت‌هاي تومور بسيار تمايز يافته‌اند و در برخي موارد حتي عملكرد يك بافت طبيعي را هم دارند. البته نكته مهم در مورد اين تومور اين است كه معمولا بافت داخل تراتوم، با بافتي كه تومور در آن واقع شده تفاوت دارد، يعني مثلا در داخل ريه يا شكم تراتومي ‌كه دندان توليد مي‌كند تشكيل مي‌شود. ولي دنداني هم كه ايجاد مي‌شود، يك دندان كامل است.
اگر اين تراتوم رشد زيادي داشته باشد و بتواند بافت‌هاي متعددي مثل استخوان‌هاي مهره، اندام‌ها و نيز عضله و دندان را با هم توليد كند، توده‌اي تشكيل مي‌شود كه بسيار شبيه يك جنين است. اين همان اتفاقي است كه در پديده جنين در جنين رخ مي‌دهد.



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» رویش درخت از انسان

رویش درخت از انسان !!!!!

نقض ایمنی و ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) خالق مرد درختی است

 

«دِد» Dede یک ماهیگیر ۳۵ ساله اهل اندونزی است که به دلیل نقض ایمنی و همچنین ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV همسرش را از دست داد و به مرد درختی شهرت یافت .

 

 بقیه متن در ادامه مطلب.............


ادامه مطلب ...
نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:رویش درخت از انسان,مرد درختی,مرد عجیب,عجیب,عجایب, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» دانستنیهای جالب

دانستنیهای جالب

دانستنی های جالب 2


چشم‌هاي ما از بدو تولد همين اندازه بوده‌اند، اما رشد دماغ و گوش ما هيچ‌وقت متوقف نمي‌شوند .


هر تکه کاغذ را نمي‌توان بيش از 9 بار تا کرد .


در هرم خئوپوس در مصر که 2600 سال قبل از مبلاد ساخته شده است، به اندازه‌اي سنگ به کار رفته که مي‌توان با آن ديواري آجري به ارتفاع 50 سانتي‌متر دور دنيا ساخت .


اگرتمام رگ‌هاي خوني را در يک خط بگذاريم، تقريبا 97000 کيلومتر مي‌شود .


وقتي مگس بر روي يک ميله فولادي مي‌نشيند، ميله فولادي به اندازه دو ميليونيم ميليمتر خم مي‌شود .


آمريکا تا 50 ميليون سال ديگر دو نيم خواهد شد .


عدد 2520 را مي‌توان بر اعداد 1 تا 10 تقسيم نمود، بدون آن‌که خارج قسمت کسري داشته باشد .


30 برابر مردمي که امروزه بر سطح زمين زندگي مي‌کنند، در زير خاک مدفون شده‌اند .


تنها حيواني که نمي‌تواند شنا کند، شتر است .


شيشه در ظاهر جامد به نظر مي‌رسد ولي در واقع مايعي است که بسيار کند حرکت مي‌کند .


در هر ثانيه بيش از 5000 بيليون بيليون الکترون به صفحه تلويزيون برخورد مي‌کند و تصويري را که شما تماشا مي‌کنيد، بوجود مي‌آورد .


شانس شبيه بودن دو اثر انگشت، يک به 64 ميليارد است .


يک ليتر سرکه در زمستان سنگين‌تر از تابستان است .


قد انسان تا 20، 25 سالگي و گاها 40 سالگي بلند مي‌شود و از چهل سالگي به بعد، قد انسان هر دو سال حدود 6 ميلي‌متر کوتاه مي‌شود .


فقط با از دست دادن يک درصد از آب بدن، احساس تشنگي مي‌کنيم !


دهان انسان روزانه يک ليتر بزاق توليد مي‌کند .


چيتا يا يوزپلنگ سريع‌ترين حيوان خشکي است. او در عرض فقط 3 ثانيه 100 کيلومتر در ساعت سرعت مي‌گيرد. رکوردي که حتي سريع‌ترين خودروهاي فراري هم نتوانسته‌اند بشکنند .


کرم‌هاي ابرشيم در 56 روز، 86 هزار برابر خود غذا مي‌خورند .


تنها قسمت بدن که خون ندارد، قرينه چشم است .


شتر در 3 دقيقه 95 ليتر آب مي‌خورد



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» عکس



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : شنبه 7 خرداد 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» عکس

 



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : شنبه 7 خرداد 1390برچسب:عکس خنده دار,عکس جالب,عکس میمون, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» عکس



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : شنبه 7 خرداد 1390برچسب:عکس جالب,جالب,, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» سجده بر خاک راهکار دفع امواج الکترومغناطیسی

سجده بر خاک راهکار دفع امواج الکترومغناطیسی

 

 

یکی از معضلات عصر الکترونیک و به تبع ان زندگیهای الکترونیکی صدمات و لطمات ناشی از امواج تکنولوژیهای این عصر برای کاربران می باشد.
تجهیزات صوتی و تصویری ، موبایل ، کامپیوتر و ......
یک دانشمند غیر مسلمان (از اروپا) تحقیقاتی را مبتنی بر یافتن راهکاری برای خارج کردن امواج الکترومغناطیسی که به بدن آسیب می رساند،  انجام داده است.

جناب آقای غفوریان با استناد به یافته های این دانشمند مطلب جالب و ارزشمندی را تهیه و تنظیم نموده اند که روئیت این مطلب قطعا برای عزیزان خالی از لطف نمی باشد.

 

بدن شما به طور روزانه مقدار زیادی امواج الکترومغناطیس دریافت میکند.
شما امواج الکترو مغناطیس را از طریق تجهیزات الکتریکی که استفاده می کنید و نمی توانید کنار هم بگذارید ونا خواسته این امواج را دریافت می کنید.

همچنین از طریق لامپهای روشن که حتی برای یکساعت هم خاموش نمی شوند.

شما منبعی هستید که مقدار زیادی امواج الکترومغناطیس دریافت می کنید.به عبارت دیگر شما با امواج الکترومغناطیس شارژ می شوید بدون اینکه بفهمید!
سردرد هستید! احساس ناراحتی می کنید!
تنبلی در کار و درد در مکان های مختلف!
این را فراموش نکنید وقتی بعضی از این علایم را احساس کردید!
راه حل همه اینها چیست!!؟؟
با گذاشتن پیشانی تان بیشتر از یک بار بر زمین، زمین امواج الکترومغناطیس مضر را تخلیه خواهد کرد!این شبیه زمین کردن ساختمانهایی است که احتمال برخورد سیگنالهای الکتریکی (مانند رعد و برق) وجود دارد تا امواج از طریق زمین تخلیه شود.
بنابراین سر را بر خاک بگذارید تا امواج الکتریکی مثبت تخلیه شود!
آنچه این تحقیق را بیشتر شگفت انگیز می کند:
بهتر است که پیشانی تان را بر خاک بگذارید!
و آنچه شگفت انگیزتر است اینکه:
بهترین راه که پیشانی تان را بر خاک بگذارید حالتی است که رو به مرکز زمین باشید چرا که در این حالت امواج الکترومغناطیس بهتر تخلیه خواهد شد.
و بیشتر تعجب خواهید کرد وقتی بدانید بر اساس اصول علمی ثابت شده که مکه مرکز زمین است.
و کعبه درست مرکز زمین است!

بنابراین سجده در نمازتان:
بهترین راه برای تخلیه سیگنالهای مضر از بدن است !
این همچنین کمال مطلوب برای نزدیکی به قادر مطلق است، او که جهان را اینگونه خلاق آفرید !
ما به خاک نمی افتیم تا امواج الکترومغناطیس تخلیه شود، بلکه برای اطاعت خدای قادر متعال سجده می کنیم! ما به فرمان خدا اعتقاد داریم که همیشه در آن معرفتی است! ایمان ما بخاطر آفریننده است! او همه چیز را می داند!
اما،از آنجا که دلیل علمی وجود دارد لازم است به مردم نشان داده شود تا هرآنچه مسلمانان انجام می دهند را ببینند؛ این برای همه خوب است!


این یافته ها ثابت می کند که جزء جزء برنامه ها و دستورات دین ما هدفمند می باشد



نويسنده : مسعود کاشانی | تاريخ : یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» عناوين آخرين مطالب